نحوه تغییر رمز قفل سرزیپ چمدان !

یک قفل سرزیپ کوچک بر خلاف ظاهر شکننده و کوچک اش کمک بسزایی در حفظ امنیت چمدان میکند. اگر چه چمدان های مختلف بنا بر کیفیت٬ قفل های متفاوتی روی چمدان کار میکنند اما در مجموع کاربرد و رمز گزاری آنها تفاوتی با هم ندارد.

لازم به ذکر است که این شباهت در کاربرد و نحوه رمز گزاری به هیچ عنوان ارتباطی با کیفیت و ماندگاری قفل چمدان ندارد. مثلا یک قفل TSA هم از لحاظ طول عمر و هم از لحاظ استحکام قابل مقایسه با یک قفل بدون مارک و ساده نیست.

همانطور که گفتیم نحوه رمز گزاری قفل ها مشابه یکدیگر است و ما در این مقاله سعی میکنیم برای شما توضیح دهیم که چگونه بدون کمک گرفتن از دیگران و در اختیار قرار دادن رمز چمدان به دیگران ٬ قفل چمدانتان را رمزگزاری کنید.

۱. شناسایی رمز پیشفرض :

رمز پیشفرض قفل چمدان ها معمولا 0000 است ولی گاه اوقات فروشندگان برای آموزش دادن به خریدار رمز را تغییر میدهند و فراموش میکنند آن را به حالت اولیه بازگردانند.

در نتیجه در ابتدا شما باید رمز پیشفرض را بدانید یعنی بتوانید شاسی یا دکمه باز کردن قفل را به راحتی حرکت دهید.

۲ . صفر کردن قفل چمدان :

اگر برای اولین بار رمزتان را تغییر میدهید قبل از هر کاری شما باید رمز قفل چمدانتان را در حالت 0000 قرار دهید ٬ در واقع رمزی که قفل چمدان باز میشود.

۳ . فشردن دکمه خلاصی :

یک دکمه ریز دایره ای شکل روی قفل چمدان طراحی شده است که کار آن خلاص کردن ضامن قفل است تا شما بتوانید رمز مورد نظرتان جایگزین رمز پیشفرض کنید. شما میتوانید به وسیله یک خودکار یا مداد یا … دکمه را بفشارید طوری که دکمه در حالت فشرده باقی بماند و به حالت اول باز نگردد.

۴ . انتخاب رمز :

در این مرحله در حالی که دکمه کوچک خلاصی همچنان داخل است شما میتوانید رمز مورد نظر خود را وارد کنید. ( لطفا این کار را با دقت انجام دهید ).

۵ . فشردن شاسی :

در مرحله آخر کافی است شاسی باز و بسته کردن قفل چمدان را یک بار بکشید یا فشار دهید ( بسته به مکانیزم قفل ) دکمه کوچک بیرون میپرد و به حالت اولیه باز میگردد. در این مرحله رمز چمدان شما تغییر خواهد کرد.

در آخر یک بار امتحان کنید و از تنظیمات قفل چمدانتان اطمینان حاصل کنید. اگر رمز تغییر نکرده بود مجددا مراحل را طی کنید.

توضیحاتی در مورد قفل TSA !
چمدان خوب، یک همراه همیشگی در سفرها!

نظرات (12)

    • koroush1339

      البته اون رمز دیگه TSA نیست . اما معمولا به این صورت هست که باید دکمه باز و بسته کردن رو در حالت باز نگاه دارید و رمز رو تغییر بدید. فقط مراقب باشید که تا لحظه آخر شاسی از دستتون خارج نشود.

      • فرهاد

        افرین 👏

  1. هانیه

    عالی بود مرسی

    • koroush1339

      ممنون از شما که به ما افتخار دادید تماشا کردید.

  2. فرشته

    سلام اگه رمزش یادم نباشه چی

    • koroush1339

      سلام وقتتون خوش. به نظرم بهترین راه اینه که به یک کلید ساز نشون بدید خیلی راحت و سریع براتون باز میکنه. یکم باز کردنش قلق داره شاید براتون مشکل باشه

  3. علیرضا رضایی

    این قفلای قدیمی رو اگر رمزش رو فراموش کردیم چجوری باز کنیم اول با سه تا صفر باز شد ولی موقعی که بسته شد دیگه با اون رمز باز نشد

  4. javid

    عالی بود
    سپاس 🙏

    • koroush1339

      ممنون از محبت شما.

  5. خدایی

    بسیار عالی ممنونم

    • koroush1339

      ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
اخیرا مشاهده شده
مقایسه محصولات (0 محصولات)
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
دسته بندی ها